„Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó Európa”

Keresés
Szavazások
Önnek hogy tetszik az új honlap?
 
Ki olvas minket
Oldalainkat 36 vendég böngészi
Címlap

Köszöntjük weblapunkon

A Miniszterelnökséghez kerülhet a vidékfejlesztés

A földművelésügyi tárcától a Miniszterelnökséghez kerülhet a vidékfejlesztés - jelentette ki Lázár János csütörtökön Kiszomboron.

Kevesebb templomot fogunk vidékfejlesztési pénzből felújítani, ellenben szeretném, ha külterületi vagy mezőgazdasági utakra, belvízelvezető rendszerekre több jutna - mondta a Miniszterelnökséget vezető államtitkár a négyezer lakosú Csongrád megyei község képviselő-testületi ülésén. Uniós forrásokból kívánja támogatni a kormány, hogy a kistelepüléseken is megjelenjen valamilyen feldolgozóipar, például vágópontokat alakítsanak ki vagy növeljék a mezőgazdasági tárolókapacitást - közölte.


Forrás: index.hu
 

Meghívó - Éves közgyűlésre

Tisztelt Részvényesünk!

Igazgatóságunk felhatalmazása alapján meghívom a „Dél-balatoni LEADER” Vidékfejlesztési Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság (8695 Buzsák Fő tér 1.) hagyományos módon megtartásra kerülő éves rendes közgyűlésére

2014. május 29-én (csütörtökön) 14.30 órára

 

a kisberényi IKSZT nagytermébe
(8693 Kisberény Petőfi u. 20.)

Meghívó megtekintése

Meghatalmazás letöltése

 

REGISZTRÁCIÓ: 13.30 órától!

Napirendi pontok:

1.) Tájékoztató a legutóbbi közgyűlés óta történt eseményekről, végzett munkáról, az MVH határozatokról, végzésekről, fellebbezésekről, a benyújtott keresetlevelek elbírálásáról, a folyamatban lévő peres ügyekről,

Előadó: dr. Kollmann Gergely, az igazgatóság elnöke

2.) A 2013. évi éves pénzügyi beszámoló (mérleg, eredmény kimutatás, kiegészítő melléklet), az éves pénzügyi beszámoló elfogadása, a felmentvény megadása; tájékoztató az alaptőke emelés állásáról.

Előadó: dr. Kollmann Gergely, az igazgatóság elnöke,

3.) „Dél-balatoni LEADER” Vidékfejlesztési Nonprofit Zrt. Alapszabályának módosítása: bizottsági tagok választása, esetleges adatváltozások átvezetése, az addig beérkező egyéb javaslatok megtárgyalása.

Előadó: dr. Kollmann Gergely, az igazgatóság elnöke

4.) A társaság szerződésállományának áttekintése, a szükséges döntések meghozatala.

Előadó: dr. Kollmann Gergely, az igazgatóság elnöke

5.) Tájékoztató a „Dél-balatoni LEADER” Vidékfejlesztési Nonprofit Zrt. területén megvalósuló IKSZT beruházásokról.

Előadó: dr. Kollmann Gergely, az igazgatóság elnöke

 

6.) Egyebek.

 

Egy személy (korlátozás nélkül) TÖBB részvényest is képviselhet a közgyűlésen. Minden részvényes 1 db szavazattal rendelkezik minden 1.000,- Ft névértékű részvénye után! A nyomdai úton előállított részvények átvételére 13:30-tól lesz lehetőség a helyszínen azon részvényeseink számára, akik még nem vették át és 2014.05.29-áig kérik részvényeik kiszállítását Buzsákra. Az előterjesztések a www.delbalatonileader.hu oldalon elérhetőek.

Amennyiben a részvényes vagy képviselője személyesen nem tud megjelenni a közgyűlésen, kérjük, hogy meghatalmazottja rendelkezzen a törvényi előírásoknak megfelelő eseti meghatalmazással! Csatoltan küldünk meghatalmazás mintát. Határozatképtelenség esetére a megismételt közgyűlést 2013. május 29-én (csütörtökön) 15:01 órára hívom össze változatlan helyszínre és napirenddel.

 

Fonyód, 2014. május 12.

Dr. Kollmann Gergely

az igazgatóság elnöke

 

 

A Somogyi Hírlap nem közölte: Politika és bürokrácia fékezi a LEADER-t?

Nem folytathatják LEADER-címbirtokosként, de készülnek 2014-re

Az új jogi szabályozás értelmében december végéig működhet a „Dél-balatoni LEADER” Vidékfejlesztési Nonprofit Zrt. Ennek apropóján elemezte a helyzetet Kollmann Gergely, az igazgatóság elnöke.

– Az 54/2011-es vidékfejlesztési miniszteri rendelet azt mondja ki, hogy január elejétől csak egyesületi formában működhetnek a LEADER-csoportok. A nonprofit zrt. LEADER-címbirtokossága tehát megszűnik, de maga a társaság természetesen továbbra is élni és működni fog bejegyzett gazdasági társaságként.

– Milyen konkrét változások várhatók a dél-balatoni térségben?

Bővebben...

 

Intézményrendszeri változások a pályázatkezelés tekintetében

A 2007-2013 közötti európai uniós programok lebonyolítását támogató intézményrendszer szervezeti kereteiről szóló 1152/2014. (III. 20.) Kormányhatározat, valamint a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Kormányrendelet 3. melléklete értelmében egyes operatív programok tekintetében a közreműködő szervezeti feladatok ellátása 2014. április 15-étől megváltozott.

Forrás: www.palyazat.gov.hu

 

A Kormány mai ülésén véglegesítette a 2014-2020-as EU-s költségvetési időszak operatív programjait

A kormány mai ülésén áttekintette a Brüsszelnek benyújtandó, következő hét éves EU-s költségvetési időszak keretprogramjait és véglegesített nyolc operatív programot. Az új fejlesztéspolitika vezérelve a közvetlen gazdaságfejlesztés súlyának növelése, a Kormány korábbi ígéretének megfelelően a GINOP (Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program), TOP (Területfejlesztési Operatív Program) és VEKOP (Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program) programokra a rendelkezésre álló mintegy 7500 milliárd forintos forrás 60 %-a jut. Közlemény.

Sikerként kell elkönyvelni, hogy a Magyar Kormány az uniós alapokból Budapest számára a Brüsszel által engedélyezett maximális összeget tudta nyújtani. Az Európai Bizottság alapvetően a konvergencia régiók fejlesztését preferálja, de a magyar gazdaság speciális helyzetéből adódóan kulcsfontosságú, hogy Közép-Magyarországon tevékenykedő vállalkozások is hozzájussanak az uniós alapok nyújtotta forrásokhoz.

A TOP jelentős változást hoz a hazai fejlesztéspolitikába. Míg eddig a centralizált döntéshozási folyamatok lassíthatták bizonyos helyi projektek megvalósulását, addig a megyei döntéshozók bekapcsolásával garantálható a helyi igények maximális figyelembe vétele. Azaz, a pénzek felhasználásáról mostantól a helyi közösségek, az önkormányzatok döntenek, csak a központi koordináció marad a Kormányzatnál.

A Kormány döntésének megfelelően a Széchenyi 2020 az alábbi operatív programokból áll:

  • Terület- és Településfejlesztési Operatív Program - TOP
  • Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program - GINOP
  • Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program - VEKOP
  • Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program - KEHOP
  • Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program - EFOP
  • Vidékfejlesztési Program – VP
  • Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program - IKOP
  • Magyar Halgazdálkodási Operatív Program - MAHOP

(Miniszterelnökség, Fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkárság)

Forrás: kormany.hu

 

Megyei Területfejlesztési Tervezés 2014-2020

Az Európai Unió 7100 milliárd forintot biztosít Magyarországnak a 2014-2020 közötti időszakban a felzárkóztatásra, valószínűleg utoljára. Ennek a hatalmas összegnek az elköltésére készülnek tervek az országban és megyénkben.

Ma délelőtt Marcaliban a Városházán volt egy fórom ahol részletes tájékoztatást követően a jelenlévő településvezetők is elmondhatták véleményüket, javaslataikat. Jakó Gergely a Megyei Közgyűlés alelnöke bevezetőjében elmondta, hogy a cél 1 MFt/fő arányban behozni pénzt a megye gazdaságába, a területfejlesztésbe. Kívánatos célnak nevezte, hogy a gazdaságfejlesztésre, a munkahelyteremtésre az elnyert támogatás közel 60% -át fordítsuk.

Részletesen bemutatásra került az új pályázati rendszer a különféle programok és azok prioritásai. Hamarosan sokat fogunk hallani a TOP, a VEKOP, a GINOP programokról - engedelmükkel nem részletezném - és főleg a megyei fejlesztési célokról.

Sütő László Marcali polgármestere a Kistérségi Tanács Elnöke elmondta, hogy több lépcsőben kérték ki a helyi gazdasági szereplők, település vezetők, szakmai szervezetek véleményét és ezek alapján készítettük el a járás vonatkozó programját.

Elmondta, hogy a Város és a Kistérség létrehozta a Helyi Akció Csoportját, hozzászólásában azt javasolta, hogy mivel a Marcali Járás nagyon régóta egy közigazgatási egység - még akkor is ha korábban más volt a neve – ne aprózzuk el a HACS –okat, mert az csak felesleges költségnövekményekkel jár. Jelenleg erre a járásra három HACS is alakulófélben van, a korábbi LEADER csoportok bázisán.

Következtek a szakemberek részletes tájékoztatói, a majdnem háromórás érdekes és hasznos fórum jól szolgálta a célt, a döntéshozók és gazdaság szereplőinek informálását. Korántsem ért véget a tervezés, az előkészítés időszaka, még lehet javaslatokkal, ötletekkel bővíteni a járási, megyei terveket.

Sok pénzről van szó ... az Országos az ágazati pályázatokat nem említve, közvetlenül Somogy megye 45 milliárd forintot, Kaposvár külön 8,4 milliárd forintot, a Somogy megyei városok 15,4 milliárd forintot, és a megyei települések 24 milliárd forintot fordíthatnak a 2014-2020 évek között fejlesztésre. Ismétlem, ezen kívül lehet pályázni a gazdaság szereplőinek, önkormányzatoknak, magánvállalkozóknak majd az ágazati programokra. Ott is nagyon sok pénz lesz pályázható, az országos programokon túl.

Forrás: marcaliportal.hu

 

Módosul a turisztikai intézkedés benyújtási idő

Megjelent az EMVA Társfinanszírozású Intézkedések Irányító Hatóságának 304/2013 (XII.16.) számú közleménye (továbbiakban: IH közlemény) az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból nyújtandó, a turisztikai tevékenységek ösztönzéséhez a LEADER Helyi Akciócsoportok közreműködésével 2013-ban nyújtandó támogatások részletes feltételeiről szóló 104/2013 (XI. 14.) VM rendelet (a továbbiakban: 104/2013 (XI. 14.) VM rendelet) folyamatban lévő módosításáról.

Az IH közlemény szerint a 104/2013. (XI.14.) VM rendelet 11. § (1) bekezdésének folyamatban lévő módosítása következtében támogatási kérelmet, a még ki nem hirdetett módosítás hatálybalépését követően - 2013. december 20. helyett - 2014. január 15-ig lehet benyújtani a beruházás helye szerinti illetékes LEADER HACS munkaszervezeti irodájához.

A támogatási feltételekkel kapcsolatos részletes tájékoztatás a 104/2013. (XI. 14.) VM rendeletben és a 185/2013. (XI. 20.) MVH közleményben olvasható. A módosító jogszabály kihirdetését követően megjelenik a támogatási kérelem benyújtáshoz szükséges, módosuló rendelkezéseket tartalmazó MVH közlemény a Hivatal honlapján.

A közlemény innen tölthető le.

 

Januártól: részmunkaidős kismamák előnyben!

A családok bevételei növelhetők, ha a GYED-en lévő anyuka is dolgozhat úgy, hogy mellette a GYED összege továbbra is jár - mondta az InfoRádiónak a nemzetgazdasági tárca miniszteri biztosa. Szalai Piroska hozzátette: a munkaadók is kedvezményeket kaphatnak, ha GYED-en lévő anyukát foglalkoztatnak.

Szalai Piroska beszámolt arról, hogy 20112-ben több mint 80 ezer anyuka volt GYED-en, s átlagosan havi 91 ezer forintot kaptak. Ha eddig egy GYED-es anyuka dolgozni szeretett volna akár egészen minimális összegű jövedelem-kiegészítésért is, akkor vagy le kellett mondania mind a 91 ezer forintról, vagy lemondott a GYED-ről és helyette a GYES-t igényelte - ám ezzel a megoldással is havi bevételének háromnegyede-kétharmada kiesett.

Ha a 81 ezer anyukából nem is látható senki sem most a foglalkoztatottak között, hiszen tiltott számukra a munkavégzés, azért közülük többen is dolgoztak kiegészítő jövedelemért - mutatott rá a miniszteri biztos. Hozzátette: ez a nem legális foglalkoztatási forma fog az új intézkedések eredményeként megszűnni vagy nagyon alacsonyra esni.

Szalai Piroska arra is felhívta a figyelmet: pillanatnyilag az is gátja a kismamák munkavállalásának, hogy nem terjedt el hazánkban a részmunkaidős vagy más típusú rugalmas foglalkoztatás. Ezért amikor egy anya korábban eldöntötte, hogy munkát vállal, döntően egész munkaidőben gondolkodott. A mostani intézkedéssel azonban már akkor megjelenhet a munkaerőpiacon, amikor még a GYED összege ott van a családnál, így akár részmunkaidőben is gondolkodhat.

A munkaadó részéről is tapasztalható volt eddig egy gát a részmunkaidős foglalkoztatásban. A cégek eddig azért nem voltak érdekeltek az egész munkaidő megbontásában, mert ha két részidőst foglalkoztattak, annak a különféle állandó költségei magasabbak voltak, mint ha egy dolgozóval látják el a munkakört.

Most viszont a munkahelyvédelmi akcióterv keretében a kisgyermekes anyák munkáltatói számára járó járulékkedvezmények mindenképpen hozzájárulnak ahhoz, hogy részmunkaidős munkakörök kialakításánál a cégeknek ne legyenek pluszköltségeik. A munkaadók részéről tehát megszűnt ez a foglalkoztatási gát - hangsúlyozta a miniszteri biztos.

Forrás: inforadio.hu

 

Megújul a babakötvény

Az Országgyűlés hétfőn 313 igen szavazattal, 5 tartózkodás mellett fogadta el Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter erről szóló előterjesztését, a fiatalok életkezdési támogatásáról szóló törvény módosítását.

Ennek alapján továbbra is a szülőnek kell kezdeményeznie a Start-számla megnyitását - kincstári fiókban vagy járási hivatalban -, ám januártól a rajta lévő pénzt automatikusan az új, 19 éves futamidejű, mindenkinek egységes kamatot fizető babakötvénybe fektetik be.

A befizetések tíz százalékának megfelelő összeget, legfeljebb évi hatezer forintot az állam támogatásként továbbra is jóváír a számlán.

A Start-számla az inflációt meghaladó, az állampapír kibocsátási tájékoztatójában szereplő kamatprémiumot is fizet.

A jogszabály biztosítja, hogy a Start-számlán jóváírt és az arról kifizetett összeg adó- és járulékmentes a 19 éves állampapír teljes futamideje alatt.

Borbély László András, az Államadósság Kezelő Központ Zrt. vezérigazgató-helyettese októberben arról beszélt, hogy az éves átlagos inflációhoz képest háromszázalékos kamatprémiumot fizet évente a 19 éves futamidejű, új babakötvény. A babakötvény első sorozata - amelyet december 2-án bocsátanak ki - a 2014. január 31-ig született, a Magyar Államkincstárnál Start-számlával rendelkező gyermekek javára vásárolható. Az ezután született gyermekeknek saját születési évjáratú kötvény vásárolható.

A babakötvény névértéke egy forint, éves kamatát a számlán jóváírják, és automatikusan újra befektetik.

A jogszabály szerint a kincstár köteles lesz Start-számlát nyitni azoknak a 2005. december 31-e után született gyermekeknek, akik az adott évben legalább fél évig állami nevelésben voltak.

A törvény egyes rendelkezései már december 1-jén, a többi 2014. január 1-jén lép hatályba.

A Nemzetgazdasági Minisztérium korábbi közlése szerint 2006 óta több mint 700 ezer gyermeknek írt jóvá az állam 42 500 forintos kezdőtámogatást a kincstár által vezetett letéti számlákon. Ezek passzív nyilvántartási számlák, amelyekre befizetés nem érkezhet, sokszor meg is feledkeznek a szülők a létezéséről. A szülő akkor tudja az összeget gyarapítani, ha Start-számlát nyit a gyermekének. Túlnyomó többségük azonban nem élt a Start-számlanyitás adta lehetőségekkel, így a passzív letéti számlák száma meghaladja az 500 ezret.

 

Mindenki ellenőrizheti munkaadóját

Gyakran előfordul, hogy a munkáltató által leadott járulékbevallás hibás, téves, vagy hiányos, sőt az is, hogy munkavállalókat „feketén” foglalkoztatnak. Márpedig a be nem jelentett időszak után nem jár nyugdíj. A nyugdíjszámítást meghatározza a munkaviszony időtartama vagy a részmunkaidős foglalkoztatásból származó arányos szolgálati időre vonatkozó részadatok.

A  munkavállaló kétféleképpen győződhet meg arról, hogy szabályosan foglalkoztatják-e. Egyrészt kérésére a cég 3 napon belül köteles igazolást kiadni a bejelentésről. Ha ezt a vállalkozás nem teljesíteni, úgy valószínűleg nincs minden rendben a foglalkoztatással. Másrészt 2010-től awww.magyarország.hu oldalon minden ügyfélkapuval rendelkező állampolgár taj-száma megadásával ellenőrizheti, hogy szabályszerűen alkalmazzák-e.

Az oldalon az 1998. január 31-től létrejövő vagy már fennálló jogviszonyok adatai, a munkáltató, valamint a munkaviszony kezdő és záró időpontja, az alkalmazás minősége található.  Ha itt nem találjuk a bejelentésre vonatkozó információkat, célszerű egyeztetni a munkáltatóval, hogy ne érjen bennünket kellemetlen meglepetés a várt nyugdíj megállapításakor.

 

Friss hírek


Dél-balatoni LEADER Vidékfejlesztési Nonprofit Zrt.

 

Székhely: 8695 Buzsák, Fő tér 1.
Munkaszervezeti iroda: 8640 Fonyód, Blaha Lujza u. 4.
8700 Marcali, Rákóczi út 11.


Email: info@delbalatonileader.hu

Telefon: +36204668413


2014. évi beszámoló >>

Helyi Vidékfejlesztési Stratégia (PDF) - Dél-balatoni LNPV Zrt.

Helyi Vidékfejlesztési Stratégia - Célterületek (XLS)

(frissítve:2011.05.31)

Dél-balatoni összefogás a helyi értékeken nyugvó fejlődés érdekében.